Pacjenta ma prawo do:
- świadczeń zdrowotnych odpowiadających wymaganiom aktualnej wiedzy medycznej,
- informacji o swoim stanie zdrowia,
- zachowania w tajemnicy przez osoby udzielające świadczeń zdrowotnych informacji związanych z pacjentem, szczególności z jego stanem zdrowia,
- wyrażenia zgody albo odmowy na udzielenie świadczeń zdrowotnych,
- zgłaszania działań niepożądanych produktów leczniczych,
- poszanowania intymności i godności, w szczególności w czasie udzielania świadczeń zdrowotnych,
- dokumentacji medycznej dotyczącej stanu zdrowia oraz udzielonych świadczeń zdrowotnych,
- zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza,
- poszanowania życia prywatnego oraz rodzinnego,
- opieki duszpasterskiej,
- przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie.
Prawa pacjenta oraz zasady funkcjonowania Rzecznika Praw Pacjenta wynikają z ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
W razie pytań, prosimy o kontakt z Biurem Rzecznika Praw Pacjenta:
ul. Młynarska 46, 01-171 Warszawa,
e-mail: kancelaria@rpp.gov.pl.
TELEFONICZNA INFORMACJA PACJENTA
- tel.: 800 – 190 – 590 (z tel. stacjonarnych i komórkowych),
- Szczegółowe informacje na stronie internetowej: https://www.gov.pl/web/rpp/prawa-pacjenta