Pacjent, którego prawo do ochrony zdrowia nie jest realizowane w sposób dla niego zadowalający, może złożyć skargę w:
I. Jednostce udzielającej świadczeń:
- pisemnie (od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00-16.00),
- w Sekretariacie Dyrektora Przychodni (suterena, pokój nr 6),
- ustnie (wtorek godz. 14.00-15.00),
- do Dyrektora Przychodni (suterena – gabinet Dyrektora Przychodni).
II. Jednostkach zewnętrznych:
- Dział Skarg i Wniosków Mazowieckiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ
- ul. Chałubińskiego 8, 00-613 Warszawa,
- przyjęcia interesantów od poniedziałku do piątku w godzinach od 08.00 do 16.00,
- tel. 22 279 75 78,
- e-mail: skargi@nfz-warszawa.pl. - Biuro Rzecznika Praw Pacjenta,
- Warszawa, ul. Młynarska 46,
- TELEFONICZNA INFORMACJA PACJENTA:
-- tel.: 800 190 590 (z tel. stacjonarnych i komórkowych),
-- szczegółowe informacje na stronie internetowej: https://www.gov.pl/web/rpp/prawa-pacjenta. - Wojewódzka Komisja ds. Spraw Orzekania o Zdarzeniach Medycznych w Warszawie Mazowiecki Urząd Wojewódzki,
- pl. Bankowy 3/5, 00-950 Warszawa,
- tel.: 22 695 67 08, 22 695 69 00, 22 695 62 41,
- fax. 22 695 69 01,
- e-mail: zdarzeniamedyczne@mazowieckie.pl. - Okręgowy Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej przy Okręgowej Izbie Lekarskiej w Warszawie,
- ul. Puławska 18 (wejście od ul. Rejtana), 02-094 Warszawa,
- przyjęcia interesantów od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 16.00,
- tel. 22 542-83-24,
- fax: 22 542-83-23,
- email: oroz@oilwaw.org.pl. - Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej Pielęgniarek i Położnych w Warszawskiej Izbie Pielęgniarek i Położnych,
- ul. Nowy Świat 63, 00-042 Warszawa,
- tel.: 22 826 84 77, 22 826 84 42.